Salonul Auto Moto – International Drift Grand Prix

Dupa cum stiti in week end-ul 22-24 Aprilie a avut loc primul eveniment de drift oficial in cadrul Salonului Auto Moto desfasurat in Piata Constitutiei din Bucuresti organizat de Romanian Drift Community.

13029694_1214371298582585_887954008329847813_o

In cadrul aceluiasi eveniment a avut loc si sesinea de licentiere a pilotilor in vederea participarii la campionatul national de drift ce va debuta pe 28-29 Mai 2016 pe circuitul de la Prejmer!

13116039_979612575469848_3018016172298154166_o

Dupa sesiunea de licentiere care a constat practic in efectuarea a 3 ture jurizate pentru obtinerea punctajului necesar de calificare la categoria Debutanti sau Profesionisti (PRO) ambii piloti ai echipei noastre (Catalin Trifan si Ilarion Grigorici) au obtinut licenta la categoria Pro a campionatului national de drift 2016!

13002617_1020870804653775_3398946052357633059_o     A urmat apoi antrenamentul premergator competitiei International Drift Grand Prix, eveniment la care au participat si aproximativ 10 piloti din Bulgaria. Antrenamentele s-au desasurat pe parcursul intregii zile de Sambata pe o vreme perfecta pentru drift!

Sesiunea de antrenamente a adus mici probleme tehnice masinii lui Catalin care au fost remediate pe loc pentru a evita alte incidente neplacute in cursa! Multumim pentru ajutor pe aceasta cale Jumy Drift Team ( Augustin Jumuga).

13048124_1020878784652977_6568704822193204_o 13055700_1020877547986434_1786543758846358095_o

In sesiunea de calificari la clasa Pro care a avut loc Sambata seara pilotii echipei noastre au reusit rezultate foarte bune, Catalin a fost cel mai bine clasat pilot roman cu 74 de puncte  ocupand locul 4 iar Ilarion s-a clasat pe locul 10 cu 69 de puncte, primele 3 locuri fiind ocupate de piloti din Bulgaria!

13041469_975796709184768_7180195947286955974_o            Duminica, ziua competitiei a arata insa cu totul altfel fata de Sambata, vremea nu a fost de partea pilotilor de aceasta data, a plouat toata ziua iar pe o vreme ca aceasta pilotii au fost nevoiti sa se adapteze cat mai bine conditiilor ! Catalin avea asadar un mare dezavantaj pe asemenea vreme, cei 600 de cai putere fiind inutili pe un traseu umed indiferent de ce setari ar fi incercat in antrenamentele inainte de comeptitie! Ilarion avand ceva mai putini cai putere – 350 cp avea un mic avantaj, ca de altfel toti pilotii care au puteri mai mici pe masinile de competitie!

Asadar iata cum a aratat grila TOP 16, Catalin a intalnit in battle pilotul bulgar Kalin Karev calificat pe locul 13 pe care l-a invins si a mers mai departe in Top 8, iar Ilarion l-a intalnit in Top 16 pe Sorin Ene ( campionul din 2015) de care nu a reusit sa treaca din pacate!

13041355_976216955809410_6345628877244726179_o  In Top 8 Catalin avea sa concureze contra lui Iulian Jumuga – Jumy care concureaza pe un E36 V8 Turbo. Dupa un prim battle pe care pilotul echipei noastre  a reusit sa il treaca in favoarea sa cu scorul de 7-3, Catalin greseste abordarea urmaritor fiind , pe ploaie, fara stergator de parbriz functional ,  cu geamurile stropite de masina din fata si incepand sa abureasca din interior din cauza caldurii degajate de motor. Astfel Jumy reuseste sa il elimine pe Catalin in Top 8 si competitia se incheia aici pentru echipa noastra!

top 8    Podiumul de la finalul evenimentului a fost dominat de pilotii bulgari clasati pe locurile 1 si 2 , singurul roman clasat pe podium pe locul 3 a fost Gabi Imre . Iata si clasarile finale de la acest eveniment:

final

 

Per total a fost un eveniment foarte bine venit inainte de prima etapa de campionat care a oferit sansa pilotilor sa testeze masinile dupa noile modificari si sa se antreneze inainte de inceperea oficiala a etapelor programate in 2016!

Spectatorii au fost adevaratii eroi ai zilei de duminica, rezistand cu stoicism in tribune, in ciuda ploii torentiale si a temperaturii scazute. Va multumim tuturor pentru incredere si sustinere!

De-a lungul celor două zile ale competiţiei au asistat peste 10.000 de spectatori, tribunele fiind pline inclusiv duminică, atunci când cursa s-a desfăşurat pe ploaie torenţială.

„Ne bucurăm că am făcut acest pas uriaş spre profesionism în driftul românesc şi cu siguranţă ne dorim să continuăm acest trend ascendent. Au fost două zile superbe, cu un public absolut fabulos. Ţin să le mulţumesc miilor de spectatori care au înfruntat ploaia pentru a fi alături de piloţi”, a spus Denis Manea, preşedintele Comisiei de Drift din cadrul FRAS.

 

Multumim partenerilor echipei care au fost alaturi de noi si la acest eveniment:

Valvoline Romania – Valtec Lubricants

Pioneer Romania – Sun Audio Electronics

Dinamic 92 Distribution – www.dinamic92.ro

International Tyres – Radburg SRL

WRT Parts – www.wrt-parts.ro

 

Articole din presa centrala despre eveniment:

Driftul, la primul eveniment ca sport oficial. Vezi care au fost cei mai buni români la International Grand Prix – ziarul Puterea

Driftul, la primul eveniment ca sport oficial. – Gazeta Sporturilor www.gsp.ro

 

Galerie foto :